Subject: Teabepäring SAR valmiduse osas
From: "Martin Noorsalu" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>
Date: Mon, 13 May 2024 23:16:22 +0300

Tere!

Täna oli teavitatud SAR lennupääste piiratus vastavalt NOTAM teatele, 
tagavad naaberiigid lennupääste.

Meie küsimus Teile on, et mis valmidus antud lepingutega on tagatud? Kui AIP 
(ametkondadevahelised SAR lepingud vastavalt AIP GEN 3.6 OTSING JA PÄÄSTE 
punktis 4 sätestatule) sätestab lennupääste üksuse võimekuse, siis NOTAM 
teatega (manuses)toodus ei ole välja toodud, mis täpsemalt tagatud on ning 
millise reageerimisajaga. Viidatud koostöölepingud kajastavad tegelikult 
vaid, et kutse tekkimisel teavitatakse teist osapoolt, milline on osutatav 
abi ja reageerimine.

Lennuohutuse ja riskide haldamise osas on kõrge riskiga lennutegevuse 
tagamisel oluline ka SAR valmidus ning selle võimekus võtmaks vastu ostsuse 
lennu teostamise osas kaaludes ja aksepteerides riske. Samuti on välja 
toodud, et  „Maandumiseks sobimatu ala” "iii) otsingu- ja päästetööde 
sooritamise valmidus ja võimalused ei ole eeldatava ohu olukorraks piisavad 
"

MTÜ EEsti Kiirabikopter leiab käesolevaga, et SAR teenuse siseriikliku 
puudumise osas ei piisa pelgalt teavitamisest naaberriikide abi võimalusest 
vaida lennuohutuse tagamiseks on oluline ka teada, milline abi ning mis 
võimekusega tagatakse reaalselt.

Tervitustega!

Martin Noorsalu

Juhatuse liige
MTÜ Eesti Kiirabikopter

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Aita ka sina tuua kiirabikopteri teenus eestisse ja tee õige otsus!

www.kiirabikopter.ee <http://www.kiirabikopter.ee/>
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Määruse (EL) nr 965/2012 I, II, IV, V, VI, VII ja VIII lisa muudetakse 
järgmiselt: (1) I lisa (mõisted): a) punkt 69 asendatakse järgmisega: „69. 
„Maandumiseks sobimatu ala“

a) ala, kus:
i) ei ole võimalik ohutult hädamaanduda, kuna pind on selleks sobimatu; või
ii)kopteris viibijaid ei ole võimalik piisavalt kaitsta loodusjõudude eest 
või
iii) otsingu- ja päästetööde sooritamise valmidus ja võimalused ei ole 
eeldatava ohu olukorraks piisavad või
iv) maapinnal asuvate inimeste või vara vigasaamise või kahjustamise risk on 
vastuvõetamatult kõrge;
b) igal juhul tuleb maandumiseks sobimatuks lugeda järgmised alad:
i) lendudel veekogude kohal avamere piirkond koordinaatidest 45N põhja poole 
ja 45S lõuna poole, välja arvatud juhul, kui asjaomaste lendude toimumise 
riigi vastutav lennuamet on selle mis tahes osa määranud maandumiseks 
sobivaks ja
ii) tihedalt asustatud piirkondade osad, kus ei ole hädamaandumiseks 
piisavalt ruumi.